MEDIALAAN ontwikkelt Stievie FREE, een volledig gratis online televisieplatform

FacebookTwitterLinkedIn

MEDIALAAN lanceert dit najaar Stievie FREE, de nieuwe instapversie van de bestaande televisie-app. Iedereen kan binnenkort via de Stievie FREE website en app de vijf MEDIALAAN zenders (VTM, 2BE, Vitaya, JIM en VTMKZOOM) gratis bekijken. En dit zowel live als uitgesteld (tot 6 dagen terug) op laptop, desktop, tablet en smartphone.

 

Daarnaast lanceert MEDIALAAN eind augustus ook een nieuwe VTMKZOOM-app en website waar kinderen in een veilige omgeving een heleboel kinderprogramma`s kunnen bekijken.

 

Tv innovaties spreken jonge mensen aan 

 

Vorig jaar lanceerde MEDIALAAN een primeur door volledige afleveringen gratis aan te bieden via VTM.be. Intussen hebben meer dan een half miljoen Vlamingen zich geregistreerd voor de service en worden maandelijks 1,6 miljoen afleveringen bekeken. Vooral jonge mensen voelen zich aangesproken. Eén op drie jongeren in Vlaanderen tussen 15 en 24 jaar heeft zich aangemeld bij VTM.be, en meer dan 70% van de views komt van deze doelgroep.

 

Peter Bossaert, CEO MEDIALAAN: “Innovaties zorgen voor nieuwe kijkers en nieuwe kijkmomenten. Net die doelgroepen die gewoonlijk ‘hard to get` zijn voor traditionele media, zijn overvloedig aanwezig op ons online platform”.

 

Gratis in ruil voor korte reclame

 

Stievie FREE kan gratis aangeboden worden dankzij de toepassing van het reclamemodel van VTM.be, waarbij met korte reclameblokken gewerkt wordt die niet doorspoelbaar zijn. 

 

Targeted advertising voor alle online tv-platformen

 

Nog dit najaar zal MEDIALAAN targeted advertising inzetten op al zijn online tv platformen (o.a. VTM.be en Stievie FREE). Dit wil zeggen dat een deel van de reclame op die platformen wordt aangepast aan het profiel van de kijker. Dankzij targeted advertising biedt MEDIALAAN adverteerders de kans om nog doelgerichter te adverteren rond kwaliteitscontent. Op die manier kunnen adverteerders hun doelgroep nog selectiever bereiken.

 

Peter Bossaert: “Dankzij targeted advertising combineert tv advertising het mooiste van alle werelden: de impact van traditionele tv advertising en de fijnmazigheid van online advertising. Het medium tv is dankzij de toevoeging van targeted advertising hedendaagser dan ooit”.