Mediahuis verkoopt 13 Rondom-edities en zet er 16 stop

FacebookTwitterLinkedIn

Mediahuis verkoopt de 13 meest rendabele edities van het huis-aan-huisblad Rondom en alle publicaties van dochterbedrijf Thema Media. De overige 16 Rondom-edities wil de uitgever stopzetten, waardoor 32 mensen hun job dreigen te verliezen.

Mediahuis nam in juni 2018 alle aandelen over van de nv Thema Media. Dat bedrijf was onderdeel van de Primetime Communication Group en uitgever van een brede waaier aan producten in gratis pers. Tot het portfolio behoren titels zoals Thema Nieuws, Leuven Actueel, Tienen Actueel, De Smaakgids, Thema Deluxe en Zin in het Leven.

13 verkocht: 5 in het Waasland, 8 in Vlaams-Brabant

De 13 edities van Rondom die Mediahuis opnieuw verkoopt aan Primetime Communication Group zijn vijf edities in het Waasland (Sint-Niklaas, Beveren, Lokeren, Dendermonde en De Nieuwe Omroeper in Temse) en acht edities in Vlaams-Brabant (Aarschot, Leuven, Diest, Oostrand, Noordrand, Haacht, Tienen en Pajottenland).

Voorts verwierf Primetime Communication Group alle aandelen van Thema Media, een met Rondom Media verbonden vennootschap waar de overgedragen Rondom-edities onderdak zullen krijgen.

Elf werknemers kunnen mee verhuizen. De resterende Rondom-edities en de daaraan verbonden activiteiten wil de uitgever stopzetten en daardoor zijn 32 werknemers bedreigd met collectief ontslag. De betrokken medewerkers zijn ingelicht en het overleg met de vakbonden is volgens Mediahuis opgestart.

Bron: Belga.