Mediahuis en IPM lanceren onderzoek rond mobiliteit en aankoop wagen

FacebookTwitterLinkedIn

Mobiliteit staat niet stil. De sector is sterk onderhevig aan veranderingen. De coronarealiteit bracht bovendien alles in een stroomversnelling. Maar hoe gaat de Belg om met deze veranderingen? Mediahuis en IPM lanceren een onderzoek waarin ze de Belgen ondervragen over enerzijds hun mobiliteitsgedrag en anderzijds de aankoop van een wagen.

Met het onderzoek willen ze nieuwe inzichten verwerven rond het mobiliteits- en aankoopgedrag van de Belg. Op die manier willen ze bovendien de gevolgen van de coronacrisis in kaart brengen en de impact hiervan op de overweging en aankoop van een wagen. Een zeer actuele bevraging waarbij Ipsos ingeschakeld wordt als marktonderzoeksbureau.

De data uit het onderzoek stellen Mediahuis en IPM in staat bestaande data te verrijken met interessante nieuwe informatie rond mobiliteit en de auto-industrie. Bovendien kunnen de inzichten gebruikt worden voor de uitrol van gerichte direct en native campagnes voor automerken. Deze audience insights zorgen voor relevante in-market data en een geloofwaardige basis van inspirerende en activerende content waarbij een automerk kan laten zien hoe het inspeelt op de actuele noden en wensen van mensen.

Karel Verbrugge, Research Expert bij Mediahuis Advertising: “Onderzoek geeft ons de kans om de rijke data die we hebben verder aan te vullen met nieuwe inzichten rond mobiliteit. Daarnaast stelt het ons in staat om de meest relevante touchpoints in onze native artikels te gebruiken.”

Sibylle de Meeûs, Head of Sales (Agencies Market) bij IPM Advertising: “Deze studie stelt ons in staat om de markt een geactualiseerde kijk te bieden op alle mobiliteitsaspecten. De merken die er zich mee verbinden, zullen zo met pertinente antwoorden kunnen inspelen op de evoluties van de markt.”