Mediahuis breidt advertentiebereik nieuwssites uit

FacebookTwitterLinkedIn

Smartphones zijn niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. Samen bereiken de mobiele sites m.standaard.be, m.nieuwsblad.be, m.gva.be, m.hbvl.be en m.lavenir.net 276.364 gebruikers per dag.

 

De mobiele sites van Mediahuis claimen jaar na jaar ook een groter aandeel in het totale bereik van de sites. Zo is het mobiele bereik van m.standaard.be goed voor 23,2% van het totale bereik van de nieuwssite. Voor m.nieuwsblad.be gaat het om 19,1%, voor m.gva.be om 18,3%, voor m.hbvl.be om 20,6% en voor m.lavenir.net om 18,7%.

 

Mediahuis speelt in op deze trend en toont vanaf 2014 alle advertenties zowel op haar nieuwssites alsook de mobiele versie van deze sites. Adverteerders beschikken zo over het volledige kwalitatieve bereik van de sites.

 

Of ze nu surfen vanop smartphone, tablet of desktop, vanaf januari 2014 zal elke bezoeker van standaard.be, nieuwsblad.be en lavenir.net deel uit maken van het campagnebereik. De digitale innovatie voor hbvl.be en gva.be zal later van start gaan.

 

In de eerste helft van 2013 startte Mediahuis eerder al met de doorplaatsing van klassieke krantenadvertenties naar de tablet optimised versie van de krant.

 

Meer info hier.