Mediafin bouwt commerciële organisatie verder uit

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds januari benadert Mediafin de communicatiemarkt met de twee divisies “Trustmedia – beyond advertising” en “Bepublic”, die de klant respectievelijk marketing- en PR-oplossingen bieden. Door alle expertises te bundelen, helpt Mediafin elke klant op alle levels: van crossmediale reclamecampagnes, geïntegreerde branded-contentoplossingen, B2B-diensten tot PR-strategieën. “Trustmedia – beyond advertising” en “Bepublic” capteren wat er leeft in de maatschappij en zetten die kennis strategisch in om partners op de actualiteitsgolf te laten meesurfen of om juist de actualiteit een stapje voor te zijn.

Trustmedia – beyond advertising

Trustmedia – de reclameregie van De Tijd en L’Echo – ontpopt zich tot een multidisciplinaire marketingpartner voor zijn klanten. Trustmedia start nu met de nieuwe baseline “beyond advertising”. Hiermee integreert het naast de klassieke advertising-activiteiten vanaf nu ook een reeks complementaire marketing-activiteiten.

“Trustmedia – beyond advertising” staat voor:

  • Advertising Trustmedia helpt adverteerders om het meest invloedrijke en koopkrachtige lezerspubliek van België te bereiken via crossmediale brandingcampagnes in de businesskranten De Tijd en L’Echo, personal financetitels Netto en Mon Argent, het fondsenmagazine Fonds en het luxemagazine Sabato. Dit doen ze met een uitgesproken multimediale en data-driven aanpak.
  • Content Republic is gespecialiseerd in branded content en creative storytelling op maat: van strategie tot concept, creatie en publicatie. Zij creëren multimediale en multiplatform content met impact. Elke boodschap wordt op een kwalitatieve en authentieke manier via het volledige ecosysteem van De Tijd en L’Echo, inclusief social media, verspreid.
  • Een “Financial Communications Agency” waarvan de naam binnenkort bekendgemaakt wordt. Met deze nieuwe divisie bedient Trustmedia de financiële markt met consulting en creatie van (jaar)rapporten en financiële communicatie, strategie, planning en productie van externe en interne communicaties, academy en events.
  • News Services: deze business unit focust op het commercialiseren van de redactionele content van De Tijd en L’Echo op de B2B-markt. Zowel abonnementen, news feeds in externe CRM-systemen en innovatieve platformen zoals tailormade apps komen aan bod.

Bepublic – PR-oplossingen

Bepublic bestaat uit drie journalistieke PR-bureaus die organisaties op een nieuwswaardige manier laten communiceren met het juiste publiek. Een team van ervaren journalisten en PR-specialisten begeleidt elk bedrijf op de meest impactvolle manier. Dit kan gaan van bedrijfsjournalistiek en strategische communicatie, over crisiscommunicatie, tot mediatrainingen. Per klant en concrete case wordt gekeken welk kanaal, welk (nieuws)medium en welk social platform zich hiertoe het beste lenen.

Elk PR-bureau bedient een specifieke markt om zo gerichter te kunnen communiceren. Bepublic focust zich op corporate communicatie, Bereal is gespecialiseerd in PR voor de vastgoedmarkt en binnenkort wordt een derde PR-bureau gelanceerd dat focust op PR-services voor financiële spelers.

Hans De Rore, CCO van Mediafin: “Met deze vernieuwde en versterkte organisatie beantwoorden we aan een groeiende klantenbehoefte: de markten waarin onze commerciële partners opereren fluctueren en veranderen steeds sneller. Ze zijn dan ook op zoek naar een geïntegreerde communicatiepartner die hier samen met hen kan op inspelen. Omdat we vanuit onze organisatie nu alle relevante expertises aanbieden, kunnen we sneller en gepaster dan ooit schakelen en net die oplossing aanbieden die op dat moment het meest geschikt is. Alles wat we ontwikkelen voor onze klanten bouwt verder op het DNA van ons snel groeiende nieuwsbedrijf.”

Mediafin Experience Day

Mediafin kondigt ook de “Mediafin Experience Day” aan: in de loop van het voorjaar zullen de Belgische communicatieprofessionals op een innovatieve en interactieve manier kennis kunnen maken met de geïntegreerde expertiseaanpak van Mediafin.