Marketing België en Marketing Belgique tellen na 1 jaar meer dan 1.100 leden

FacebookTwitterLinkedIn

De online communities Marketing België en Marketing Belgique hebben in een jaar tijd samen meer dan 1.100 leden opgebouwd. Hiermee zijn ze uitgegroeid tot de grootste online community voor marketingprofessionals in ons land.

De twee online communities op Facebook groeperen Belgische marketeers en bieden een platform voor discussie en inspiratie over het vak. Momenteel tellen de groepen meer dan 1.100 leden – 792 aan Nederlandstalige kant en 371 aan Franstalige kant – waarvan de overgrote meerderheid actieve leden. 804 posts. 3026 comments. 8.040 reacties. Dat zijn de cijfers na 1 jaar Marketing België en Marketing Belgique.

“Marketing België is de plek waar je de laatste marketinginfo kan vinden en hierover kan discussiëren met andere professionele marketeers”, verwoordt Joke De Nul het. De founder van Punchline is voorzitter van VLCM en zo een van de 10 vakorganisaties achter dit initiatief, samen met ABCI, ACC, BAM, BMMA, CUBE, UBA, UMA, VBO en Vonk.

Met de netwerken voor interne communicatieprofessionals ABCI en Vonk sloten zich het afgelopen jaar zelfs nog twee vakverenigingen aan. “Voor Vonk is dit het perfecte platform om met marketeers in dialoog te gaan rond onderwerpen die van belang zijn voor de interne communicatiefunctie. We zijn ervan overtuigd dat alle communicatiespecialisten heel veel van elkaar kunnen leren en elkaar ondersteunen. Van HR en interne communicatie tot marketing en PR, we dragen allemaal ons steentje bij om een sterk, duurzaam en geloofwaardig merk te bouwen”, aldus directeur Erwin Van Overloop.

Aan de ambitie van de groep zal in de komende tijd in ieder geval niets veranderen. “Door de krachten te bundelen met alle marketingverenigingen creëren we een groot draagvlak en zijn we de grootste online community van marketingprofessionals in België”, zegt Koen Van Impe, CEO van &KOO en voorzitter van BAM. “We willen de kracht van Facebook ten volle benutten om mensen toe te laten (professionele) meningen te uiten over marketing topics, in discussie te gaan met elkaar en relevante informatie te delen. En natuurlijk is de groep ook een middel om mensen binnen de community met elkaar te connecteren zodat ze van daar uit hun eigen professioneel netwerk verder kunnen uitbouwen.”

En zo kan elke marketingprofessional er wel iets uithalen. “Je vindt er vaak toch interessante weetjes en debat-openers”, besluit Johan Vandepoel, CEO van de ACC. Vanuit de UMA klinkt het bij monde van Jonathan Jacoby (Digital Transformation Director bij Space): “De groep is ook voor UMA-leden een uitstekend kanaal. Het biedt de verschillende verenigingen de mogelijkheid hun standpunten naar voren te brengen, maar vooral de kans om informatie te verstrekken over actuele kwesties in onze sector. Het is een kans voor de markt om te interageren.” Die mening is ook Mia Venken, COO bij de UBA, toegedaan: “Na het volgen van opleidingen bij de sterke UBA Academy biedt de Facebookgroep Marketing België aan onze leden de gelegenheid in discussie te gaan met alle geledingen van marketing in België.”