Marketers of the Year 2017: Guy Elewaut en David Favest

FacebookTwitterLinkedIn

Op woensdag 11 oktober stelden BAM, Trends en Trends-Tendances de 23ste editie van Marketer of the Year voor. Met deze award willen ze een marketer lauweren voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek.

De laureaat aan Nederlandstalige zijde is Guy Elewaut, Marketing Director van Colruyt Group. Aan Franstalige kant is David Favest, Marketing Director van MIVB, de winnaar.

Guy Elewaut startte zijn carrière als journalist bij De Tijd. Na negen jaar stapte hij over naar de communicatiedienst van Delhaize. Bij Delhaize groeide hij door naar strategie en zes jaar geleden naar marketing. Hij vertrok in 2013 naar Colruyt en is daar sinds oktober 2015 marketingdirecteur van de winkelformule Colruyt Laagste Prijzen.

David Favest, sinds twee jaar de marketingdirecteur van de MIVB en eerder aan de slag in de autosector bij Chrysler, Fiat en Kia, werkte voor de Brusselse vervoersmaatschappij een nieuwe marketingstrategie uit met vier pijlers: de liefde voor Brussel, de klant centraal stellen, reclame met impact en het internet voorrang geven voor de communicatie. Het zorgde ervoor dat de MIVB zijn grijze imago kwijtspeelde.