Magazine Media heeft in hun newsletter enkele relevante studies gepubliceerd.
Betrouwbaardere omgeving = hogere performance
Heeft vertrouwen ook invloed op ‘performance’-indicatoren, zoals webtraffic en clicks? Ja, concluderen Mediabrands en DPG Media Nederland uit gezamenlijk onderzoek. De aandacht voor advertenties in een betrouwbare omgeving noemen zij daarom dan ook superieur. Advertenties op betrouwbare sites genereren bovendien veel meer aandacht voor elke 1.000 vertoningen.
De onderzoeksresultaten kan u hier terugvinden.
Magazines (VK) meest betrouwbare platform voor nieuws
Daarnaast bevat de newsletter ook de resultaten van het rapport “News Consumption in the UK 2021”. Magazines zijn niet het belangrijkste medium als het gaat om nieuws. Voor veel doelgroepen is deze rol vooralsnog weggelegd voor televisie. Online nieuwsconsumptie neemt uiteraard nog altijd in belang toe.
Hier stuiten ze echter op een bekende paradox: de meest gebruikte bronnen zijn daarom niet de meest gewaardeerde en vertrouwde. Dat blijken nu juist magazines te zijn, toont nieuw onderzoek van het Britse overheidsorgaan Ofcom.
De resultaten van het rapport vindt u hier.
Overige interessante research studies kan u vinden op de website van Magazine Media.