L’Oréal kiest OMD Nederland en PHD België om digitale transformatie in de Benelux verder te versnellen

FacebookTwitterLinkedIn

Na een review tussen haar bestaande bureaurelaties GroupM en Omnicom Media Group heeft L’Oréal besloten om haar Benelux media-account onder te brengen bij Omnicom Media Group. Daar zal het account geserviced worden vanuit OMD Nederland in samenwerking met PHD in België. De pitch werd begeleid door Henk Plessius van FMA Nederland.

Begin dit jaar kondigde L’Oréal aan dat het een nieuwe organisatie wil oprichten voor zijn activiteiten in de Benelux. Die organisatie moet inspelen op de behoeften van de consument en op de ambities van het bedrijf om hun leidende positie als beauty tech speler in een snel veranderende markt uit te breiden.

Een volgende stap in dit proces was het consolideren van het Benelux media-account bij één bureaugroep waarbij (digital) media, e-commerce media, efficiëntie en effectiviteit als voornaamste criteria golden. Het account zal centraal vanuit OMD in Amstelveen worden aangestuurd, waarbij er nauw wordt samengewerkt met Omnicom Media Group in Brussel om de lokale expertise goed te kunnen borgen.

Christine Brone, Managing Director PHD België: “In de afgelopen 3 jaar heeft OMD Nederland in samenwerking met L’Oréal grote stappen gezet op het gebied van een datagedreven audience-first aanpak. De komende periode staat in het teken van digital performance in de lower funnel en groei in e-commerce. L’Oréal heeft de ambitie om de nummer één beauty tech speler te worden en wij zijn enorm trots dat zij ons als partner hebben gekozen om die ambitie waar te maken. Wij begrijpen als geen ander dat daar de beste tools, de meest bruikbare data en de meest vooruitstrevende innovaties voor nodig zijn. Met ons data-en-techplatform Omni zullen wij samen met L’Oréal Benelux de digitale transformatie verder gaan versnellen.”

Kevin Capota, Chief Marketing Officer L’Oréal Benelux: “We werken al drie jaar met volle tevredenheid samen met OMD in Nederland en hebben alle vertrouwen dat we onze samenwerking kunnen opschalen met de Belgiluxmarkt om onze mediaplannen tussen de landen zoveel mogelijk te harmoniseren. OMD heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een flexibele klantgerichte partner, met alle skills in huis om onze merken uitstekend te positioneren in alle lagen van de funnel.”