Lijncom opmerkelijk onderweg met DOOH in Antwerpse premetro

FacebookTwitterLinkedIn

Voor de lancering van hun nieuw DOOH-netwerk pakt Lijncom uit met een opvallende campagne die de nodige durf heeft gevraagd van Samsung, Veritas, Sprite, Ikea en Burger King. In samenwerking met Lijncom zetten deze adverteerders met een 6 seconden video hun merk op een verrassende manier in de kijker.

Met deze lanceringsvideo wil Lijncom adverteerders inspireren om hun campagnes impactvol tot leven te brengen op de digitale schermen in de Antwerpse premetro.

Nieuw DOOH-netwerk

In totaal zijn er 22 digitale high 75’’ schermen waarop 6 seconden video’s worden afgespeeld. Deze is het enige digitale medium in de premetro in Antwerpen die wekelijks meer dan 800.000 bezoekers kent. De digitale schermen zijn verspreid over de vijf belangrijkste ondergrondse stations: Groenplaats, Meir, Sport, Astrid en Diamant. Voor de installatie van de schermen werkte Lijncom samen met CS Digital Media, een innoverend mediatechnologiebedrijf uit Amsterdam. De programmatic verkoop wordt mogelijk gemaakt via MyAdbooker.

Managing Director Christine Van den Berghe beschouwt deze uitbreiding als een mooie aanvulling op het bestaande aanbod: “Ik ben trots dat we dit jaar kunnen starten met de lancering van ons digitaal netwerk in de vijf belangrijkste stations van Antwerpen. Het is een innovatie waarmee je als adverteerder kan inspelen op de actuele context, zowel lineair als programmatic. Door deze vernieuwing zijn we nu meer dan ooit opmerkelijk onderweg”.

Lancering met effect

De lanceringsvideo werd in samenwerking met het reclamebureau De Vloer tot stand gebracht. De reacties van de pendelaars op de reclamespots werden in beeld gebracht: een tarantula die over het scherm kruipt, een opwaaiende rok of een burger die in vlammen opgaat, doet de voorbijgangers opmerkelijk opkijken. Dit bewijst nogmaals de impact van sterke digitale campagnes.