Lies Eeckman is de Advertiser Personality of the Year 2017

FacebookTwitterLinkedIn

Lies Eeckman werd door de jury van de Advertiser Personality of the Year (APOY) uitgeroepen tot winnaar. Deze voormiddag werd de finale keuze door de jury bekendgemaakt. De criteria voor die keuze bouwde voort op vier pijlers: de concrete resultaten gebaseerd op de communicatiestrategie en -activiteiten, een actief engagement op diverse niveaus, de strategische visie op lange termijn en tot slot de zin tot innoveren en het enthousiasme dat daarmee gepaard gaat.

Eeckman is momenteel marketingdirecteur bij Continental Foods waar ze sinds 2015 aan de slag is, na 10 jaar in dienst te zijn geweest van Alken-Maes. Ze beheert een grote merkenportefeuille, gaande van Devos Lemmens over Royco tot Liebig Delisoup. Daarnaast is ze ook actief als jurylid van de Effie Awards. Tijdens de AMMA’s 2017 was ze genomineerd als Media Advertiser of the Year. Bekijk hier een filmpje over Eeckman’s nominatie. Ze werd gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury.

De shortlist voor deze vijftiende editie bestond naast Lies Eeckman uit Zehra Sayin (CEO van Special Olympics Belgium), Alex Thoré (Directeur CRM, Branding & Communication bij Proximus) en David Willems, tot deze maand marketingdirecteur bij Toyota & Lexus.

De APOY wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA. De organisatoren willen aan de hand van deze award adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak.