JCDecaux neemt meerderheidsparticipatie in het kapitaal van Dooh-media

FacebookTwitterLinkedIn
JCDecaux

JCDecaux Belgium-Luxembourg heeft een meerderheid verworven in het kapitaal van Dooh-media / B.M.S. s.a., de belangrijkste speler in het domein van digitale reclame in Belgische shoppingcentra.

Dooh-media bereikt nagenoeg 2 miljoen shoppers per week, dankzij 127 digitale schermen in 23 shoppingcentra. Dooh-media heeft vaak het voortouw genomen op vlak van technologische evoluties, en heeft zo sinds de start gekozen om te investeren in een park van 100% digitale schermen. Een belangrijk deel van de schermen is bovendien uitgerust met een herkenningssysteem dat toelaat exacte tellingen van het aantal passanten te doen.

De aanwezigheid van Dooh-media is homogeen gespreid over Vlaanderen, Brussel en Wallonië, met o.m. een aantal van de meest gerenommeerde en druk bezochte shoppingcentra in België, zoals Galeries Toisons d’Or in Brussel, Stadsfeestzaal in Antwerpen, Waasland Shopping in Sint-Niklaas en MediaCité in Luik.

Deze meerderheidsovername zal Dooh-media toelaten de uitbreiding van zijn nationale netwerk in België verder te zetten, en nieuwe creatieve en interactieve mogelijkheden te ontwikkelen.

Met meer dan 400 schermen is JCDecaux leider in digitale OOH en neemt het meer dan ooit het voortouw op vlak van digitale evolutie in België en Luxemburg. Tegelijk wordt hij de eerste speler in OOH Retail, een segment in volle evolutie.

Julien Staelen, directeur Dooh-media, verklaarde: “We zijn trots om voortaan deel uit te maken van JCDecaux, de nummer één op vlak van buitenreclame in België en wereldwijd. Dit zal ons toelaten onze ontwikkeling in de shoppingcentra verder te zetten, dankzij de expertise van de hroep en de knowhow van haar lokale teams”.

Wim Jansen, gedelegeerd bestuurder van JCDecaux Belgium-Luxembourg, verklaarde: “Deze meerderheidsparticipatie in het kapitaal van Dooh-media is een sleutelmoment in onze verdere ontwikkeling in België. Het laat ons toe onze digitale portfolio te verbreden met een intrede in het retail universum, en dit met een aanbod dat perfect is afgestemd op sectoren zoals fashion, juwelery, beauty of sport”.