JCDecaux Belgium kondigde onlangs haar nieuw aanbod en commerciële politiek voor 2013 aan.
Meest opvallend is de introductie van seizoenaliteiten in de tarieven. Naargelang de periode zullen de tarieven van 2m² straatmeubilair en billboard voortaan variëren. Er zijn vijf verschillende tariefperiodes per netwerk. Hiermee wil JCDecaux vraag en aanbod beter op elkaar afstemmen en openheid in haar prijzenstructuur brengen met als doel een lagere instapdrempel voor adverteerders.
JCDecaux brengt ook andere vernieuwingen met meer flexibiliteit en aanbod in haar netwerken. Zo wordt voor het eerst de mogelijkheid van op maat gemaakte netwerken in 2m² aangeboden. Nieuwkomer in dit netwerk is de Taste` (een netwerk van 2.250 zijden om complementair met andere media in te zetten).
Bovendien lanceert JCDecaux in Brussel drie gesegmenteerde 2m² netwerken, met specifieke locaties gericht op een business-publiek (Brussels to Business: 150 zijden in de business regio`s en op de grote woon-werkverkeer assen) en een uitgangspubliek (Brussels Event: 150 zijden in de culturele wijken en Brussels Places 2 Be: 150 zijden nabij winkelstraten, cafés en restaurants).
Tot slot komen er ook nieuwe flexibelere varianten van bestaande netwerken in Billboard (Prestige 3 weken, Superstar 24, Superstar 48 en Brussels 8).