Sinds deze week is Campaign Spotter van JCDecaux gratis beschikbaar in de AppStore en Google Play. JCDecaux ontwikkelde deze mobiele applicatie om klanten inzicht te geven in waar hun campagne zich precies bevindt. Bovendien vinden de gebruikers er de GRP`s en bereiksopbouw per dag terug. JCDecaux wil met deze app de transparantie vergroten.
Met Campaign Spotter beschikt de gebruiker over informatie over de verschillende campagnes die op een bepaald moment op één van de netwerken van JCDecaux aanwezig zijn. Per campagne is een overzicht voorzien van de periode, het aantal zijden, het aantal contacten, de GRP`s en het totale netto-bereik. Elke dag wordt de opbouw van het bereik aangepast. Het meest interessante aspect van de app is de visualisatie van elke campagne op een kaart.
Voor elke campagne zijn de locaties in heel België tot op straatniveau terug te vinden. Door in te zoomen op de kaart ziet de gebruiker steeds meer details over de aanwezigheid van de campagne. De app maakt gebruik van GPS-coördinaten, waardoor een adverteerder snel kan zien waar zijn dichtstbijzijnde poster te vinden is. Op die manier krijgt de gebruiker inzicht in de lopende campagnes.
De app bevat het totale overzicht van de netwerken van JCDecaux en is door iedereen te gebruiken op iOS en Android smartphones en tablets. Het paswoord is eenvoudig te verkrijgen bij JCDecaux.