UBA publiceert Belgian Digital Media Charter

FacebookTwitterLinkedIn

In juni 2018 publiceerde UBA het Global Media Charter. Daarin identificeerde UBA acht aandachtspunten in de digitale media waar merken zich fundamenteel zorgen om maken. Vandaag neemt UBA het initiatief in haar Belgian Digital Media Charter om voor elk van de probleemgebieden concrete criteria en aandachtspunten voor de Belgische markt uit te werken. UBA zet hiermee een belangrijke stap in de hervorming van de Belgische digitale advertentiewereld.

Het charter schetst een duidelijk kader vanuit adverteerdersperspectief en wordt wereldwijd ondersteund door WFA, 97 multinationale adverteerders en 54 nationale adverteerdersorganisaties uit heel de wereld. Het is een handige gids voor merken om de verschillende aspecten van de digitale mediastrategie te evalueren.

UBA startte eveneens gesprekken met de Belgische media, verenigd in WE MEDIA, om te evalueren op welke aspecten van dit charter zij samen verdere concrete acties kunnen nemen. Het uiteindelijk doel is het vertrouwen van merken en consumenten in de digitale media te herstellen.