… althans voor de durvers! Hoewel, het risico is betrekkelijk klein: als we de bereikgegevens per maand (of minder) bekijken, stellen we vast dat het mooie weer niet het hele publiek doet verdampen. En de kosten per maand, die blijken verhoudingsgewijs zeer billijk te zijn in de zomer. Bovendien zit het reclamevolume dan gewoonlijk op zijn laagste peil.
In een notendop:
Verschillende bronnen tonen dat de economische of demografische inkrimping` tijdens de zomer niet meer dan 10% bedraagt tegenover een gemiddelde maand.
In het reclamelandschap weegt de zomerperiode wel zwaarder door, met dalingen van het aantal reclamecampagnes tot 35% in de maanden juli en augustus…
… de ideale gelegenheid dus om beter uit de verf te komen: eenzelfde advertentie zal ongetwijfeld meer opvallen tussen drie andere dan tussen zes andere !
Bovendien zijn de tarieven in dit seizoen vaak aantrekkelijker en blijft de seizoensgebonden afname van het bereik zeer beperkt (als er al sprake is van een afname).