Bpost – Pulse Survey: een onderzoek naar de relatie tussen merk en klant

FacebookTwitterLinkedIn

Bpost media voerde in samenwerking met Ipsos de Pulse Survey uit, een onderzoek waarbij de band tussen merk en klant centraal staat. Want relatiemarketing heeft een impact op klantentrouw, maar tot op heden was nog niet duidelijk hoe groot die invloed was op individuele merken en sectoren. Welke emotionele factoren hebben een positieve impact op de relatie tussen een merk en zijn klanten? Welke communicatiemomenten versterken deze emotionele factoren?

In het onderzoek werden meer dan 4.000 personen over 9 sectoren en 40 merken bevraagd. De cijfers tonen aan dat merken in relatiemarketing minder inspanningen doen dan de consument verwacht, aldus Pascal De Greef, Sales & Marketing Director van bpost. Zo blijkt dat 71% van de klanten het op prijs zou stellen als ze worden beloond voor hun trouw, maar amper 36 procent vindt dat dit ook echt gebeurt.

De resultaten van de Pulse Survey stelden bpost media in staat de weg te definiëren die nog moet worden afgelegd om de relatie – die een betere ROI garandeert – te versterken of zelfs te creëren. Daarnaast geeft het onderzoek ook doeltreffende aanbevelingen om de relatie met uw consument nieuw leven in te blazen.

Meer informatie op pulsesurvey.be.