Nielsen: Reclame-investeringen 2014 Q4 – 2013 Q4 en 2014 – 2013
Het bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen 2014 Q4 - 2013 Q4 en 2014 - 2013 op nationaal vlak en met een opdeling tussen Noord en Zuid....
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Het bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen 2014 Q4 - 2013 Q4 en 2014 - 2013 op nationaal vlak en met een opdeling tussen Noord en Zuid....
Lees meerOp 1 februari 2015 heeft de 49ste editie van de Superbowl plaatsgevonden. Naast het sportieve is dit ook een commercieel hoogtepunt waarbij bedrijven ieder jaar miljoenen dollars spenderen aan zendtijd. Ad Age heeft een overzicht gemaakt...
Lees meerHet CIM heeft vandaag de cijfers beschikbaar gesteld van de betaalde oplage (print en digitaal) voor het volledige jaar 2014. Samen met de CIM webtrafiek is het dus mogelijk een globaal beeld te schetsen van de evolutie van de Belgische nieuwsmedia....
Lees meerThe growing popularity of large-screen mobile devices is having a big effect on mobile ads. That`s one of the takeaways from the new Adobe Digital Index`s Q4 Digital Advertising Benchmark report. Bigger smartphones, as well as phablets and tablets, ...
Lees meerSinds 1 november heeft de Online Professional Publishers` Association (OPPA) een groepering binnen de CIM internet studie. Van de 254 websites die gemeten worden door het CIM, zijn 41 professionele content websites lid van OPPA. Dit betekent dat hun ...
Lees meerOnce again, programmatic trading accelerated throughout Europe. Overall, programmatic ad spending increased 16% from 2Q14 to 3Q14, and year-over-year growth topped 200% from 3Q13 to 3Q14. September 2014 saw rapid growth, with spending 233% higher tha...
Lees meerWhen Super Bowl XLIX kicks off on February 1, the NFL championship won`t be the only title that`s on the line. With more than a hundred million viewers glued to the TV in the U.S. alone, marketers and advertisers will compete for the unofficial title...
Lees meerSpending on digital ads in France is expected to pass the $3 billion mark this year and account for 20.2% of total media ad spend, with this number increasing to 21.3% in 2015, according to eMarketer`s latest forecasts. Overall, digital ad spending i...
Lees meerIn a nutshell: Globally, media owner advertising revenues are forecast to grow by +4.8% in 2015 to $536 billion. The stronger economic environment expected for next year (+3.8% for real GDP compared to +3.3% in 2014) will no...
Lees meerMedia- en ICT-adoptie in Vlaanderen De adoptie van computers (zowel laptops als desktops) heeft zich gestabiliseerd op 92,0% (-0,4)*. De laptop blijft het populairste type computer met een adoptiegraad van 79,4% (+0,7)* terwijl 54,3% (-1...
Lees meerDe Vlaamse Regulator voor de Media heeft het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen 2014' gepubliceerd. Algemene conclusie van het rapport: De oefening om de Vlaamse mediasector af te bakenen wordt steeds moeilijker. Steeds meer crossm...
Lees meerVaak staan we op congressen en in studies stil welke ontwikkelingen ons te wachten staan op online gebied. Maar wat gebeurt er effectief wereldwijd online in 60 seconden? De twee infographics uit 2013 en 2014 geven een overzicht van wat ...
Lees meer