OMD Flash Audimetrie 2016-11
In de Flash Audimetrie vindt u voor de verschillende zenders een overzicht van de marktaandelen en het commercieel aanbod op de verschillende doelgroepen. Klik op 'Lees meer' voor de cijfers van november.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
In de Flash Audimetrie vindt u voor de verschillende zenders een overzicht van de marktaandelen en het commercieel aanbod op de verschillende doelgroepen. Klik op 'Lees meer' voor de cijfers van november.
Lees meerBijdrage van Space over de (momenteel hypothetische) intrede van de Franse zender TF1 op de Belgische reclamemarkt.
Lees meerUK adults will spend significantly more time with digital media than their counterparts in France and Germany.
Lees meerThis white paper provides insight into how native advertising can build better advertising experiences for consumers. It also provides guidance on key considerations for creating and distribution native advertising.
Lees meerDe Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) publiceerde op 12 december zijn jaarlijks rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen’.
Lees meerUBA is voorstander om de voormalige bureaucommissie en de nog bestaande surcommissie in mindering te brengen van de bruto-tarieven, maar dan op een eenvormige en transparante manier. Dit standpunt wordt toegelicht in de UBA Position Paper.
Lees meer79% van de kinderen tussen 2 en 6 jaar mag een tablet gebruiken en ze doen dit om spelletjes te spelen. 29% van de kinderen gebruikt de tablet om een digitaal boek te bekijken/lezen, terwijl 97% van de kleuters met papieren boekjes aan de slag gaat.
Lees meerTBS Group en Lens Academy hebben een pan-Europese studie gepubliceerd om de impact van programmatic buying op de adverteerders van zes grote landen te analyseren.
Lees meerInvalid Traffic (IVT) zijn advertenties waarvan vermoed wordt dat ze niet bekeken worden door mensen, maar door robots. Het gemiddelde IVT op de websites van De Persgroep, Mediahuis en Rossel tussen februari en oktober bedroeg 2,78%.
Lees meerRecent onderzoek van BD myShopi en Profacts toont aan dat de folder tijdens de Sinterklaasperiode nog wint aan populariteit, relevantie en impact.
Lees meerMeer dan vier op de tien Europeanen vinden dat hun nationale media geen betrouwbare informatie verspreiden. In België gaat het om 35 procent van de bevolking, zo leert het onderzoek 'mediapluralisme en democratie' van de Europese Commissie.
Lees meer