Print is not dead, ook niet voor adverteerders
Print blijft een belangrijk onderdeel van de mediamix en dat wordt bevestigd door de resultaten van de Custometer, een onderzoekstool om de tevredenheid van lezers over magazines te meten.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Print blijft een belangrijk onderdeel van de mediamix en dat wordt bevestigd door de resultaten van de Custometer, een onderzoekstool om de tevredenheid van lezers over magazines te meten.
Lees meerOver 100 Belgian Chief Marketing Officers shared their views on social trends and how they impact marketing, in a survey conducted by 4P square and its partners Trends Business Information and the Belgian Association of Marketing.
Lees meerA few trends that will be guaranteed in 2019: further consolidation in the AdTech market, GDPR’s impact spreading beyond the EU and the widespread use of Artificial Intelligence in most marketing applications.
Lees meerDe VRM publiceerde onlangs het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen'. Daaruit blijkt onder meer dat 80 à 100% van de markt in handen is van slechts vijf mediagroepen: VRT, De Persgroep / Medialaan, Mediahuis, Roularta en SBS Belgium.
Lees meerDe VRM reikte op 5 december zijn jaarlijkse Thesisprijs uit. Nadia Feci (KU Leuven) behaalde de eerste plaats met haar masterproef over vlogger advertising. "Het bestaande regulerende kader beschermt kinderen onvoldoende", zo stelt ze.
Lees meerDeze newsletter van Space gaat dieper in op het veelbesproken onderwerp van aandacht voor reclame in een economie van “attention deficit”.
Lees meerTijdens de Belgian Communication Summit stelden Grégory Piet en Sien Vanderlinden van Auxipress hun studie voor over politieke correctheid in de media. Tussen 2015 en 2018 analyseerden ze 4.500 artikels uit de Belgische pers.
Lees meerDe Consumer Connection Studie, een onderzoek in opdracht van BD myShopi in samenwerking met de UBA, focust op de verschillen tussen consumenten en marketeers op het vlak van mediagebruik en kwam tot enkele frappante vaststellingen.
Lees meerEvery year, Kantar Millward Brown publishes its BrandZ report. This is a brand valuation ranking that measures the contribution of the brand that is validated to in market sales.
Lees meerIn het Flageygebouw in Brussel werd op donderdag 15 november het allereerste SONIQ-Event georganiseerd door Var, de mediaregie van VRT. Op de agenda: het belang van Sonic Branding binnen de reclamewereld en toelichting bij de nieuwe DIVA 3.0 studie.
Lees meerHet studiebureau Econopolis heeft op vraag van Vlaams minister van Media Sven Gatz een nieuwe studie uitgevoerd naar uitgesteld kijken. De resultaten tonen aan dat het uitgesteld kijken in Vlaanderen alleen nog maar is toegenomen.
Lees meerUit de nulmeting van Ipsos, in opdracht van de Vlaamse overheid, blijkt dat 21% van het totale radio-luistervolume in Vlaanderen digitaal is: 12% via internet, 6% via digitale tv en 3% via DAB+.
Lees meer