Insights

Wil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.

The Belgian CMO Marketing Survey 2018

Over 100 Belgian Chief Marketing Officers shared their views on social trends and how they impact marketing, in a survey conducted by 4P square and its partners Trends Business Information and the Belgian Association of Marketing.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Kantar: Media Predictions 2019

A few trends that will be guaranteed in 2019: further consolidation in the AdTech market, GDPR’s impact spreading beyond the EU and the widespread use of Artificial Intelligence in most marketing applications.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Vlaamse mediamarkt volledig in handen van De Grote 5

De VRM publiceerde onlangs het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen'. Daaruit blijkt onder meer dat 80 à 100% van de markt in handen is van slechts vijf mediagroepen: VRT, De Persgroep / Medialaan, Mediahuis, Roularta en SBS Belgium.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Auxipress: Politieke (in)correctheid in de media

Tijdens de Belgian Communication Summit stelden Grégory Piet en Sien Vanderlinden van Auxipress hun studie voor over politieke correctheid in de media. Tussen 2015 en 2018 analyseerden ze 4.500 artikels uit de Belgische pers.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Vlaming kijkt steeds meer uitgesteld naar televisie

Het studiebureau Econopolis heeft op vraag van Vlaams minister van Media Sven Gatz een nieuwe studie uitgevoerd naar uitgesteld kijken. De resultaten tonen aan dat het uitgesteld kijken in Vlaanderen alleen nog maar is toegenomen.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn
1 2 45 46 47 48 49 99 100