RVDJ Jaarverslag 2018
De Raad voor de Journalistiek publiceerde onlangs zijn jaarverslag 2018. Het kondigt een herziening aan van zijn code, naar aanleiding van de vrije en onafhankelijke berichtgeving die onder vuur ligt.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
De Raad voor de Journalistiek publiceerde onlangs zijn jaarverslag 2018. Het kondigt een herziening aan van zijn code, naar aanleiding van de vrije en onafhankelijke berichtgeving die onder vuur ligt.
Lees meerIn zijn jaarverslag geeft de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM), de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, een overzicht van de belangrijkste verwezenlijkingen uit 2018.
Lees meerDe Arteveldehogeschool voerde op grote schaal onderzoek naar hoe sociale media worden aangewend door media en merken om jongeren van 15 tot 24 jaar te bereiken. Daarvoor bevroegen ze meer dan 1.800 Vlaamse jongeren, naast influencers en media.
Lees meerSBS onderzocht in samenwerking met Ipsos het kijkgedrag van zo’n 1.500 respondenten (18-54-jarigen) voor hun Athena-studie. Uit het onderzoek blijkt dat de combinatie van tv en online een hogere impact geeft dan single screen campagnes.
Lees meerCIM publiceerde de nieuwe Press Brand Reports “2018 - Stated”. Deze omvatten de verspreidingscijfers (januari-december 2018), de cijfers van de CIM Pers bereikstudie (2017-2018) en de cijfers van de CIM Internetstudie (januari-december 2018).
Lees meerUBA, ACC en UMA stelden samen het eerste charter op voor bureauselecties. Het document geldt als een gedragscode voor de organisatie van competities voor de verschillende soorten bureaus (creatieve bureaus, eventbureaus, PR-bureaus en mediabureaus).
Lees meerIn maart werkten 4.780 lezers van de Roularta magazinemerken mee aan een online enquête uitgevoerd door Roularta Research. Daarmee peilde het naar de impact van sociale media op hun mediagedrag en aankoopintenties.
Lees meerOp zoek naar de hoogtepunten uit 2018 van Roularta komen we onvermijdelijk uit bij de 50%-overname van Mediafin en de overname van enkele Sanoma-merken. Roularta presenteert in zijn jaarverslag de cijfers en de mensen van het afgelopen jaar.
Lees meerIn de Reputation Institute’s RepTrak worden de huidige reputatietrends van bedrijven onder de loep genomen. In 2019 stelt men opnieuw een licht positieve trend vast, met Rolex als primus op wereldvlak en Colruyt als leider in België.
Lees meerDeze white paper gaat dieper in op de blockchain-technologie en de toepassing ervan in digitale reclame. Hiervoor wordt een beroep gedaan op de expertise van bedrijfsleiders, onder leiding van het IAB Europe Education & Training Committee.
Lees meerIn deze newsletter van Space staat de volgende vraag centraal: Hoeveel contacten zijn er nodig tussen de reclameboodschap en de doelgroep om het door de adverteerder gewenste effect te bewerkstelligen?
Lees meerMet de Video Observer studie beschrijft IP Belgium het kijkgedrag van de Belg uitvoerig. Daarin werd de 'share of eye' van België berekend. Conclusie: Belgen kijken gemiddeld 4 uur en 46 minuten per dag naar video.
Lees meer