De Roze Doos: Evaluatie van de boxen ‘Mijn zwangerschap’ en ‘Mijn geboorte’

FacebookTwitterLinkedIn

Samen met GfK bevroeg Family Service zwangere vrouwen en jonge moeders van baby’s tot vier maanden naar hun ervaringen met De Roze Doos ‘Mijn zwangerschap’ en De Roze Doos ‘Mijn geboorte’.

Enkele resultaten

Merkbekendheid van zwangerschaps- of babygeschenkdozen

De Roze Doos is het meest bekend. Gevolgd door Babyboom en Kruidvat, hoewel hun bekendheid is afgenomen. Baby-Dump aan de andere kant heeft zijn bekendheid vergroot. De Roze Doos blijkt veruit de interessantste aanbieding te zijn en blijft op alle punten stabiel. Babyboom is op verschillende punten gedaald.

Evaluatie geschenkdoos

Hoewel aanzienlijk minder vrouwen verklaren volledig tevreden te zijn met de dozen dan in 2020, krijgen zowel de Zwangerschaps- als de Geboortedoos nog steeds een vrij hoge score.

Evaluatie babygidsen

De gids “Uw zwangerschap maand per maand” is de meest ontvangen, bewaarde en geraadpleegde gids. Op de tweede plaats staat de gids “Mijn zwangerschap”. 83% van de zwangere vrouwen en 84% van de jonge moeders bevelen de Happy Baby-gidsen aan.

Belangrijkste contactpunten

Colruyt, Aldi en Delhaize zijn de belangrijkste winkelketens voor zwangere vrouwen en jonge moeders om hun inkopen te doen. 2/3 van de zwangere vrouwen letten meer op de prijzen in de supermarkt. En de helft van hen koopt merken die ze voorheen niet kochten, terwijl dat bij jonge moeders 7/10 is.

Lifestyle

Bijna alle vrouwen in het onderzoek zijn actief op sociale media, vooral op Facebook en Instagram.