IAB Belgium lanceert IAB Matrix: een recurrente studie naar de evolutie van verschillende digitale reclamedragers in België

FacebookTwitterLinkedIn

Deze week lanceert IAB Belgium in samenwerking met iVox en DeepBlue de IAB Matrix studie. De IAB Matrix studie heeft tot doel om zowel de adverteerders als alle spelers van de sector een betrouwbare indicator te geven van de evolutie van de verschillende digitale reclamekanalen. De ambitie is om de evolutie van de kanalen aan elkaar af te meten, zowel in termen van populariteit als van investeringen. De matrix voorziet eveneens projecties in de tijd, gebaseerd op de investeringsintenties van de adverteerders.

 

Zowel adverteerders als agentschappen worden deze week uitgenodigd om deel te nemen aan de online enquête. Resultaten zullen verwerkt worden door Bruno Liesse (DeepBlue) en voorgesteld worden tijdens de IAB Discovery Special op 18 September 2014 in Brussel. Tijdens dit event zal tevens een panel van experten hun licht laten schijnen over de bekomen resultaten.

 

Patrick Steinfort, voorzitter IAB Belgium: “Deze studie zal op recurrente basis worden uitgevoerd en wordt door het IAB als hoeksteen voor hun programma van 2015 beschouwd. De resultaten van deze studie zullen m.a.w. de rode draad vormen doorheen de thema`s van de evenementen en opleidingen die het IAB in 2015 zal organiseren.”