Het Nieuwsblad is vernieuwd

FacebookTwitterLinkedIn

Hieronder worden enkele troeven toegelicht van het vernieuwde Nieuwsblad.

 

Een moderne, frisse lay-out

 

De nieuwe vormgeving maakt het mogelijk om over alle platformen heen variatie en creativiteit te brengen, en er tegelijkertijd voor te zorgen dat de lezer instinctief zijn weg vindt. Door duidelijke keuzes te maken in de grote stukken en het belangrijkste nieuws telkens van een kader te voorzien, merkt de lezer meteen waar de focus van een pagina ligt.

 

Bij deze vernieuwde vormgeving hoort ook een nieuw logo. Het nieuwe logo bestaat uit een combinatie van het oude merkbeeld en een grote N. De N als stijlelement heeft als doel de herkenbaarheid op de smartphone, op de tablet en in de krantenwinkel te vergroten.

 

Regio en sport zijn meer dan ooit speerpunten

 

Met ‘Sportwereld’ heeft de krant al een uitneembare katern met een dynamische vormgeving. Maar ook ‘Regio’ is vanaf nu uitneembaar en krijgt een prominentere plaats in de krant. Met het regionieuws en het regionale sportnieuws krijgt de lezer elke dag een katern over alles wat de eigen streek beroert. 

 

Ruimte voor verdieping

 

Naast een vormelijke vernieuwing maakt Het Nieuwsblad voortaan ook extra ruimte voor lees- en kijkmomenten met meerwaarde. Buitenland, politiek en economie worden versterkt. Daarnaast is er opnieuw ruimte voor cultuur met recensies die de lezers wegwijs maken in het brede aanbod.