Het Belgische tijdschrift Wilfried heeft ervoor gekozen om de commercialisatie van zijn advertentieruimte toe te vertrouwen aan de gespecialiseerde en onafhankelijke reclameregie Custom Regie. Het tijdschrift telt nu 3.700 abonnees (die 4 magazines per jaar in hun brievenbus krijgen) en 700 coöperatieve aandeelhouders verspreid over heel Franstalig België. Wilfried wordt verdeeld door AMP, naast een netwerk van onafhankelijke krantenwinkels, en heeft een oplage van 15.000 exemplaren voor een geschat publiek van 35.000 lezers.
Wilfried, in 2017 gelanceerd door Quentin Jardon en François Brabant en uitgegeven door de gelijknamige onafhankelijke coöperatie, is net geherfinancierd door meer dan 300 nieuwe coöperatie-aandeelhouders, wat het kwartaalblad in staat moet stellen om nieuwe journalisten aan te werven, zijn marketingaanpak te versterken, zijn digitale aanbod te ontwikkelen en vanaf 2022 een evenwichtige budgettering te bereiken.
Thierry Magerman van Custom Regie: “Wilfried is een prachtig redactioneel product en een opmerkelijke showcase voor merken. Met zijn diepgaande artikels, kwalitatieve fotografie en nauwgezette lay-out is het een top-of-the-range showcase voor adverteerders in een 100% Belgische omgeving. Wij zijn verheugd over deze nieuwe samenwerking die wij zijn aangegaan met een frisse en unieke marketingstrategie.”