Het Communicatie Centrum verwelkomt UMA

FacebookTwitterLinkedIn

Het Communicatie Centrum verwelkomt de federatie UMA (United Media Agencies) als nieuw lid. De UMA vertegenwoordigt de mediabureaus in België en is verantwoordelijk voor het bevorderen van de expertise, toegevoegde waarde en diversiteit van hun diensten binnen de communicatiesector.

UMA wordt steunend lid, waarbij ook mediabureaus het belang van ethiek in communicatie en zelfregulering in onze sector onderschrijven. Het is in het belang van alle actoren in de communicatiesector dat reclame maatschappelijk verantwoord en betrouwbaar is. Dit betekent het aanbieden van communicatie die wettelijk, fatsoenlijk, eerlijk en waarheidsgetrouw is. Dit is niet alleen de verantwoordelijkheid van adverteerders, maar ook van de bureaus en alle media die advertenties aanbieden.

Het Communicatie Centrum, opgericht in 1967, is verantwoordelijk voor de zelfregulering inzake communicatie in België. Via de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), die optreedt als een onafhankelijk en paritair samengesteld orgaan, worden met name alle klachten behandeld. Met haar brede positionering vertegenwoordigt het Communicatie Centrum alle betrokken actoren in de communicatiesector, namelijk adverteerders, media, communicatiebureaus en sinds vorig jaar ook de technologiebedrijven.

Het Communicatie Centrum en de JEP zijn heel tevreden over de steun die UMA heeft uitgesproken want meer partners betekenen een grotere representativiteit en een groter draagvlak.