Op maandag 20 februari hield de GRP zijn algemene vergadering. De balans van 2016 oogt positief: het aantal deelnemers aan activiteiten groeide met 19%, er was een speciale editie “10 jaar AMMA” met een gesmaakte show en de GRP-opleidingen bleven op peil.
Voorzitter Wout Dockx: “We willen zoveel mogelijk mensen bereiken om onze missie “empowering media people” waar te maken. Dat doen we door zoveel mogelijk in te spelen op de topics die leven in de markt en dat is ons vorig jaar goed gelukt”.
De GRP verwelkomt Jos Van Campenhout (Outsight) als nieuwe bestuurder en er werden 4 bestuurders herverkozen voor een termijn van 3 jaar. De raad van bestuur telt nu in totaal 10 leden en is hier consulteerbaar. Voor het volgende werkingsjaar is Wout Dockx voorzitter, Yves De Voeght vice-voorzitter en Bernard Scheray penningmeester.
Voor de toekomst zijn er enkele belangrijke beslissingen genomen. De banden met de UMA (United Media Agencies) worden versterkt met de benoeming van Jos Van Campenhout en de samenwerking die is aangegaan rond de AMMA. Op dinsdag 28 maart komt er immers een UMA Day die ondermeer zal focussen op de genomineerde cases van de AMMA. De AMMA Ceremony zelf zal plaatshebben op donderdag 4 mei.