Op 2 januari ging Sophie Delacre aan de slag bij GroupM. Daar zet ze haar 30 jaar ervaring in strategie en mediaplanning in voor klanten uit diverse sectoren. De aanwerving van Delacre past binnen de groei van GroupM, dat de afgelopen zes maanden een ruim aantal klanten mocht verwelkomen.
Nieuwe klanten
Het afgelopen halfjaar won GroupM onder andere L’Oréal, Proximus, AVEVE, Delhaize, Albert Heijn, Bol.com, Mondelez en Grand Vision als nieuwe klanten. Het mag ook de onlinekanalen van Nespresso, Ici Paris XL en Kruidvat tot zijn portfolio rekenen. Daardoor is het bedrijf momenteel op zoek naar zo’n twintigtal nieuwe medewerkers. Eerder deze week raakte reeds de aanwerving van Taddeo Gatti als Audiovisueel Manager bekend.
Sophie Delacre
CEO Gino Baeck over de aanwerving van Sophie Delacre wordt ingezet: “Sophie komt bij het GroupM-team en zal de verschillende eenheden ondersteunen al naargelang de werkverdeling. We investeren in zulke flexibele profielen om Mindshare, Maxus, Wavemaker, Openmind en L’Équipe L’Oréal te helpen vlot nieuwe klanten aan te trekken.”
In haar laatste jaar bij Zenith werkte Delacre in het departement Value & Productivity, waar ze onderhandelde met regies en trackers rapporteerde voor klanten en auditbureaus. Ervaring in de industrie deed ze op bij onder andere L’Oréal, Belgacom, Auto 5 en Campari.
“Ik ben verheugd om aan de slag te gaan bij GroupM. Een nieuwe werkwijze, grondige studies en een gigantische digitale ervaring zullen me toelaten om elke dag weer bij te leren”, aldus Delacre. “Mijn drijfveren zijn nieuwsgierigheid en enthousiasme en ik heb het gevoel dat ik me bij GroupM geen moment zal vervelen.”