Groupe AB lanceert ABXplore, RMB doet de regie

FacebookTwitterLinkedIn

Op 13 september lanceert GROUPE AB een nieuwe Belgische zender: ABXPLORE. Zoals de naam al aangeeft, focust de zender op avontuur. GROUPE AB gaat opnieuw in zee met zijn huidige partner en vertrouwt het commerciële beheer van de reclameruimte van zijn tweede kanaal toe aan RMB, die AB3 sinds 2013 vertegenwoordigt.

Met ABXPLORE mikt GROUPE AB op een tv-niche die amper ontgonnen is in het Franstalige Belgische medialandschap. De zender brengt hoofdzakelijk docu-reality. Het aanbod is zeer gevarieerd: menselijke of technologische uitdagingen, verrassende reizen in gevaarlijke gebieden, verhalen van avonturiers, ervaringen met gevaarlijke dieren, autotuning, enz.

De zender, die AB4 vervangt, richt zich tot een breed publiek waartoe met name de VVA 18-54 jaar behoort. Met ‘mannen 18-44 jaar’ als kerndoelgroep op piekmomenten van het programmarooster, is ABXPLORE duidelijk een meer mannelijke zender dan grote broer AB3.

Philippe Zrihen, programmadirecteur van de Belgische AB-zenders: “We kijken uit naar de lancering van ABXPLORE, een zender die een uniek aanbod introduceert in het Franstalige Belgische medialandschap. We gaan opnieuw in zee met RMB die al met succes de zender AB3 commercialiseert en voortaan kan uitpakken met een compleet en aantrekkelijk aanbod, gericht op zowel de VVA 18-44 als Mannen 18-44”.

Yves Gérard, General Manager van RMB, voegt hieraan toe: “We gaan er prat op dat GROUPE AB ons opnieuw zijn vertrouwen schenkt. Onze teams zijn er helemaal klaar voor om van dit nieuwe project een succes te maken. RMB bouwt zo verder zijn portefeuille van themazenders en/of generalistische zenders uit in een context waar, ondanks de opmars van nieuwe videoconsumptiekanalen, televisie nog steeds een grote aantrekkingskracht heeft bij de Belgische kijkers”.