Goud voor Ogilvy en BBDO op OOH! Awards 2014

FacebookTwitterLinkedIn

Gisterenavond werden de OOH! Awards 2014 uitgereikt met Ogilvy en BBDO als grote winnaars.

 

Categorie Public Transportation

Amnesty International stond twee jaar geleden ook al op het podium met ‘Stop torture now`. Dit lukt hun opnieuw en deze keer in de categorie Public Transportation met ‘Freedom of expression is not for all`. Art director Brigitte Bourgeois en copywriter Nathalie Strybos bij Ogilvy Brussels kwamen met het volgende idee: een sensibiliseringscampagne op een tram uitgerust met gratis toegang tot het wifi-netwerk.

 

Wanneer reizigers verbinding maken met het netwerk, komen ze eerst terecht op een landingspagina. Op deze pagina confronteert Amnesty International de tramreiziger met de realiteit. De boodschap gaat als volgt: “Beeldt u zich in dat u bent afgesloten van de wereld: geen internet, geen contact met de buitenwereld… Voor miljoenen mensen is vechten voor vrijemeningsuiting en vrijheid een dagelijkse strijd”. Niet iedereen in de wereld ervaart de vrijheid zoals wij die elke dag ervaren. Via een button kan de reiziger dan toch ‘ontsnappen` en gebruik maken van de gratis internetverbinding die beschikbaar wordt gesteld in het voertuig.

 

Andere podiumplaatsen in deze categorie waren voor Duval Guillaume (Niels Sienaert en Tim Schoenmaeckers) met de ‘Tramsurfer` voor de Opvoedingslijn en JWT Brussels (Yagiz Ekren en Renaud Lavency) met ‘Terminus` voor UNHCR.

 

Categorie 2m² Poster

De tweede categorie bestaat uit de 2m² poster, de gekende speler in het straatmeubilair. BBDO`ers Jasper Verleije en Sarah Huysmans grijpen de eerste plaats in deze categorie.

 

Het automatisch remsysteem wordt toegepast op een doorrollende abribus. De poster in de abribus rolt door, maar stopt echter net voordat de Volvo V40 met zijn snuit tegen de rand zit.

 

Andere podiumplaatsen in deze categorie waren voor DDB (Jonathan d`Oultremont en Antoinette Ribas) met ‘Ikea terrasse` voor Ikea en BBDO (Cristina Gesulfo en Vincent De Roose) met ‘The Eye Test Poster` voor Pearle Opticiens.

 

Meer info en alle inzendingen op www.oohawards.be.