Sinds 2 september maakt Horeca Magazine (het B2B-magazine voor de horeca) deel uit van Gondola Group. De groep realiseerde de vorige jaren belangrijke investeringen in digitalisatie, events en opleidingen om de retail en merkleveranciers beter te informeren. De komst van Horeca Magazine versterkt het aanbod van Gondola naar de voedings- en retailsector in België. Hiermee dekt Gondola Group naast e-commerce, foodretail en non-foodretail nu ook horeca.
“Dankzij sterke online tools, maar ook de expertise in events en opleidingen die Gondola vandaag aanbiedt, is de complementariteit tussen Gondola en Horeca Magazine nog sterker”, aldus Richard Thijssen die General manager blijft van Horeca Magazine en Cook.
Horeca Magazine (oplage van 18.000 exemplaren volgens de uitgever) richt zich tot de horecaprofessionals, terwijl Cook zich richt tot de hobbykoks. Met een ijzersterke community van meer dan 2.000 foodies is Cook de grootste hobbykok community in de Benelux. Daarnaast brengt Horeca Magazine ook de jaarlijkse receptenbundel Taste en diverse kookboeken op de markt.
“De komst van Horeca Magazine is een duidelijke versterking van het media-aanbod, maar ook van de events en opleidingen in het food universum van Gondola”, aldus Pierre-Alexandre Billiet, CEO van Gondola.
Gondola Group omvat volgende activiteiten: The Retail Academy, Gondola Magazine, Horeca Magazine, Cook Magazine, The Retail Society en The Digital Society.