Archieven: Mediabegrippen

FVOD (Free video on demand)

Free video-on-demand. Bij FVOD kan de consument gratis naar videocontent kijken. Vaak wordt de content gefinancierd door het bekijken van advertenties of door publieke middelen. Bron: VRM...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

TVOD (Transactional video on demand)

Transactionele video on demand. Dit is het huren van bepaalde content of het kopen van het recht om bepaalde content een beperkte tijd te bekijken, en het kopen van het recht om bepaalde content onbeperkt te bekijken. Bron: VRM...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

HVOD (Hybrid video on demand)

HVOD of Hybrid video on demand omvat video on demand-platforms (VOD-platforms) die een mix van aanbiedingen hebben - meestal inclusief een voordelige abonnementsklasse die zowel door advertenties ondersteunde inhoud als betaalde/gratis aanbiedingen b...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Non-read formaten

Een non-read format is een vorm van media-inhoud waarbij de informatie wordt gepresenteerd op een manier die geen actieve leesvaardigheid van de gebruiker vereist. Podcasts en video's vallen onder non-read formaten. Bron: CIM...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Short form content

Short Form is een beschrijvende term voor een type video-content die in zijn geheel meestal minder dan 10 minuten duurt. De ervaring is meestal niet onderbroken. Lineaire videoadvertenties worden voor of na de video-content afgespeeld, in tegenstelli...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Long form content

Long Form Video is een beschrijvende term voor een type video-inhoud met een verloop bestaande uit een begin, midden en einde dat in zijn geheel meestal langer duurt dan 10 minuten. Als de inhoud wordt ondersteund door advertenties, bevat deze meesta...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Eerste scherm/Tweede scherm

Klassieke TV-toestellen worden benoemd als eerste schermen. Andere schermen dan conventionele tv-toestellen worden benoemd als tweede schermen. Bron: CIM...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Burnscore

De burnscore bepaalt de wear-out van een reclame spot. Het is een maatstaf voor hoe snel of langzaam een advertentie zijn effectiviteit verliest na herhaalde blootstelling aan hetzelfde publiek. Een hogere burn score geeft aan dat een advertentie sne...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Merkbekendheid

Op de hoogte zijn van het bestaan van een item: reclamedrager, titel, programma, merk, product, enz. Op de hoogte zijn van het bestaan van een merk. Bron: CIM...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

OLA (Online audio)

OLA verwijst naar audiocontent die via het internet wordt gestreamd of gedownload. Dit omvat verschillende soorten audiocontent en distributiemethoden....

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

OLV (Online video)

OLV verwijst naar videoinhoud die via het internet wordt gestreamd of gedownload. Dit omvat een breed scala aan videoformaten en distributiemethoden. De term "Online Video" wordt vaak gebruikt om het onderscheid te maken tussen traditionele videodist...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

VAC (Visibility adjusted contacts)

De Visibility Adjustment Index (VAI) wordt vermenigvuldigd met de Realistic Opportunity to See (ROTS), wat resulteert in Visibility Adjusted Contacts (VAC). De VAI wordt gebruikt om te bepalen welk deel van ROTS de daadwerkelijke reclame heeft gezie...

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn
1 2 3 31 32