Genomineerden AMMA Awards aangeduid door de jury: een overzicht

FacebookTwitterLinkedIn

Onder leiding van Kristine Verhelst heeft de jury van de AMMA Awards gisteren beraadslaagd in de kantoren van Belgacom en geoordeeld over een record aantal dossiers in 11 categorieën.

 

In de categorie Media Saleshouse of the Year heeft de jury Microsoft Advertising, Brightfish en Transfer aangeduid als kandidaat-winnaars.

 

Binnen de persoonsgebonden categorieën werden de genomineerden doorverwezen naar de fase van public voting op Amma-awards.be. Alle professionals uit de reclame- en mediasector kunnen vanaf 1 april hiervoor hun stem uitbrengen.

 

Bij de Media Representatives zijn dat Tijl Sacré van Medialaan, Guy Gelaude van Google, Benjamin Sekkai van Microsoft en Malika Afkir van Rossel Advertising.

 

De genomineerden voor de Media Advertiser of the Year zijn Kris Coumans van Mercedes-Benz (voor het tweede jaar op rij), Yves De Voeght van Coca Cola (ook al niet aan zijn eerste nominatie toe) en Benoit Crochelet van Electrabel.

 

De stemmen van de jury en die van de publieksstemming tellen uiteindelijk elk voor 50% in de bepaling van de winnaar.

 

Maxus, Initiative en Zenith Optimedia werden genomineerd voor Media Agency of the Year.

 

De prijs voor Development & Innovation, die een gespecialiseerd team bekroont dat een bijdrage levert aan de ontwikkeling van de markt, zal dit jaar zeker gaan naar een afdeling van een mediabureau: “Performics” van Zenith Optimedia, “Data Driven Media Buying Agency” van Amnet of “MAP Quantum Leap” van Mediabrands.

 

Voor de Best Media Strategy is de winnaar “Nutella” van Zenith Optimedia, “KBC – Gat in de markt” van TBWA/Mindshare of “Share a Coke” van UM.

 

De recente categorie Best Use of Search Marketing heeft een podium opgeleverd dat bestaat uit “Scarlet Mobile Postpaid” van Semetis, “Krëfel” van Space en “Lexus” van Zenith Optimedia.

 

De drie kandidaten voor de Best Creative Media Use zijn “Oasis Skype” van Havas Media, “Behind the Science” van Maxus en “#nmbsocial” van METRO.

 

Voor de Best Integrated Use of Digital zijn de genomineerden “The Coca Cola Company Christmas 2013” van UM, “Joyvalle, lekker op kamp” van MEC en “Mobistar, dare to share” van Havas Media.

 

De GRP bedankt ook de 18 jonge professionals die hebben meegedaan in de competitie voor de High Potential Talent Award op 12 maart. Deze uitgave zal worden beslecht  door drie samengestelde teams bestaande uit het team Reinhart Raymaeckers (Omnicom Mediagroup) & Emilie Croon (Space), Gaëlle Daoust (MEC) & Audrey Soukiassian (Reprise Media) en Jelle de Wit (Mindshare) & Claudia Charlier (Zenith Optimedia).

 

In de strijd voor Best Media Research zal het gaan tussen “Pulsar” van Space, “Social Media Rating Point” van Havas Media en de gemeenschappelijke WHOOHW studie van JCDecaux en Clear Channel.

 

De GRP en de UMA bieden iedereen de kans al de genomineerde cases en strategieën te ontdekken op de Nominees Day van 2 april.