International Media Image Survey (I-MIS) 2014 [seul NL]

FacebookTwitterLinkedIn

De International Media Image Survey (I-MIS) is een jaarlijkse studie over reputatie en perceptie van de sleutelspelers in de international media industrie. Dit internationale rapport is uitgegeven door C Squared.

 

Als aan  adverteerders werd gevraagd hoe bekend ze waren met mediabureaus buiten degenen waarmee ze nu mee werken, staan Mindshare op één. Daarna volgen OMD, Zenith, Mediacom en Mediainvest Starcom.

 

Als dan aan adverteerders werd gevraagd welke drie bureaus ze zouden vragen voor een pitch staat Carat op nummer 1. Andere spelers in de top 5 zijn Mindshare, OMD, Mediacom en Starcom Mediainvest. Hiermee valt op dat terwijl Carat minder bekend is, het wel gezien wordt als een gerespecteerde speler bij diegenen die hen kent.

 

Strategische planning is het belangrijkste criterium bij adverteerders in de zoektocht naar een mediabureau. Daarna volgen People & Management, inkoopkracht, innovatie & creativiteit, digitale expertise en transparantie.  Return On Investment (ROI) stond verassend op plaats 9.