Havas Media étudie la valeur significative des marques

FacebookTwitterLinkedIn

 

Meaningful Brands is een international kader die het menselijk welzijn met merken verbindt op een business niveau. Het meet de voordelen die merken in ons leven brengen. In deze internationale studie werden tijdens het eerste trimester van dit jaar 700 merken in 23 landen door 134.000 respondenten bestudeerd. Met de Meaningful Brands-index van Havas Media kan de merkwaarde vergeleken worden aan de hand van drie dimensies: het productaanbod, het persoonlijke welzijn en het gemeenschappelijke welzijn.

 

Slechts 20% van de merken wereldwijd hebben een betekenisvolle impact in het welzijn van mensen. De kloof tussen de geïndustrialiseerde landen en de groeilanden wordt steeds groter (5% in Europa, 9% in de Verenigde Staten, 27% in Latijns-Amerika en 39% in Azië). In Europa en in de Verenigde Staten zou het de consumenten niet kunnen schelen als 92% van de merken zou verdwijnen. In Latijns-Amerika bedraagt deze proportie slechts 58%, in Azië 49%. De globale top vijf van de merken met betekenis omvat Google, Samsung, Microsoft, Nestlé en Sony.