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GRP Symposium

09:00 - 13:30
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Le GRP Vision Day est reporté début 2018. De ce fait, un créneau est disponible à la rentrée pour un symposium.

Le GRP a dès lors opté pour une mise à jour rapide des études média et des tendances d’actualité.

Intercalées entre les orateurs annoncés, de petites présentations “elevator pitch” résumeront des études menées en début d’année. L’objectif est d’apporter ainsi un soutien supplémentaire à ces études en leur donnant l’occasion d’élargir leur audience.

Découvrez ci-dessous le programme d’une demi-journée pertinente et inspirante.

Part 1 (9h-10h30)

  • KEYNOTE: Is digital killing itself? Everything can be measured, so little can be compared. What are the problems? What are the solutions? Presentation of a whitepaper in preview (Stéphanie Radochitzki, Space)
  • Rewind 1 (7’ pitch presentations)
    – In-Home Advertising Customer Experience (Frédéric Jadinon, Welcome Media)
    – Door To Door Impact Survey (Sophie Docx, BD myShopi)
  • Videodata Integration Model: daily delivery of TV and online ratings in the Netherlands (Guus van der Salm, SKO Nederland)

Part 2 (10h40 – 11h45)

  • Augmented or virtual reality? What is the strategy of the tech giants? (Jeroen Verkroost)
  • Rewind 2 (7’ pitch presentations)
    – Be Future Forward (Katrien Berte, Mediahuis)
    – Decision Makers Survey (Gerd Callewaert, Ipsos)
  • Cannes Media Lions review (Davy Caluwaerts, Zenith)

Lunch Break (30’)

Part 3 (12h15 – 13h30)

  • Short introduction on GDPR
  • What does GDPR mean for digital advertising? (Matthias Matthiesen, IAB Europe)
  • Is GDPR a showstopper for social media? (Mic Adam, Vanguard Leadership)