FamousGrey en Buyerminds brengen digitale revolutie naar België

FacebookTwitterLinkedIn

Wat maken Bol.com, Coolblue en Booking.com – drie sites van Nederlandse origine – zo succesvol in België? Is het omdat ze sneller leveren? Misschien. Maar bovenal zitten deze websites vooral heel goed in elkaar. Dat men nog maar denkt aan een boek en die vijf minuten later al in het winkelmandje heeft liggen, heeft immers veel te maken met een expertise die in Nederland al volop ingang heeft gevonden, en waar men in België vandaag nog minder bedreven in is: het gaat om persuasion design, een methode om websites te designen op basis van de psychologie van consumenten.

Vandaag betreden deze Nederlandse digitale psychologen voor het eerst ook de Belgische markt. Op vraag van heel wat Belgische bedrijven presenteert creatief bureau FamousGrey vandaag met trots de joint-venture Buyerminds Brussels. Diens methode is uniek in België en vertrekt vanuit de gedragspsychologie, met aan de basis het BJ Fogg model. Het is een aanpak die bewezen werkt en die de laatste jaren in Nederland door steeds meer bedrijven werd ingezet. Denk hierbij aan Albert Heijn, Thalys, KLM, Bol.com, ING Bank en NRC Handelsblad.

Gedragspsychologie: noodzakelijke remedie voor digitale beslissingsstress

Met de komst van online design agency Buyerminds Brussels op de Belgische markt wil reclamebureau FamousGrey Belgische bedrijven en organisaties helpen kennis maken met een methode die Belgische websites, webshops en andere digitale toepassingen naar een nog hoger niveau kan tillen.

Joris Groen, psycholoog en creatief directeur van Buyerminds: “Met persuasion design willen we het mensen in eerste instantie makkelijk maken tot actie over te gaan, maar willen we hen daarnaast ook doorheen het hele proces gemotiveerd houden. Een lange reeks gedragspsychologische tactieken maken dit mogelijk. Team Buyerminds is een atypische combinatie van webanalysten, researchers, UX designers en psychologen”.

Psychologie en technologie: hand in hand op weg naar 100% conversie én effectiviteit

Jonathan Detavernier, digitaal strateeg bij FamousGrey: “Online kan je zowat alles meten en bijsturen. De digitale wereld maakt constante verbetering mogelijk. Alleen vergeten we vaak écht te luisteren naar de gebruikers zelf. Niet technologie, wel psychologie staat centraal willen we onze digitale wereld nog verbeteren. Een win-win voor beide partijen. Digitale gebruikers genieten een aangenamere digitale ervaring. Onze klanten bieden we een grotere return on investment. Dat is de reden waarom wij zo enthousiast zijn over Buyerminds, een partij die als eerste op de Belgische markt de combinatie technologie en psychologie begrijpt en succesvol kan toepassen”.