Een versterkt Digital Leadership Team bij GroupM en zijn afzonderlijke bureaus

FacebookTwitterLinkedIn

Zo’n vijf jaar al is GroupM bezig met een uitbreiding van zijn digitale teams. Ondertussen telt het meer dan 100 digital experts over de verschillende bureaus, zijnde Mindshare, Maxus, Wavemaker, OpenMind, L’Équipe L’Oréal en Xaxis.

Bovenaan GroupM werd een nieuw digitaal bestuur aangesteld. Jean-Michel Depasse (links) werd gepromoveerd tot Chief Digital Officer van GroupM. Hij was een van de eerste digitale aanwervingen binnen Mindshare, in 1999. Voor zijn promotie werkte hij als Partner Digital bij Mindshare en had hij een managementfunctie bij Maxus.

Michel Ferro (rechts) werd gepromoveerd tot Chief Technology Officer van GroupM. Van 2016 was hij GroupM Digital Director.

Elk afzonderlijk bureau heeft ook versterking gekregen aan de digitale top.

  • Jelle De Wit werd Head of Digital bij Mindshare. Daarmee treedt hij in de voetsporen van Jean-Michel Depasse. Sinds 2014 was hij al Head of Digital Planning bij Mindshare.
  • Sébastien Reps werd Chief Innovation Officer van Maxus. Voordien werkte hij er als Head of Digital and Data.
  • Gaëlle Daoust maakte recent promotie tot Chief Digital Officer van Wavemaker, waar ze Digital Director was sinds 2018.
  • Simon Duquenois werd Head of Xaxis Belgium. Hij vervangt daarmee Megane De Bondt, die een internationale functie bij Xaxis heeft aangenomen. Voordien werkte Simon als Campaign Manager en Technical Expert bij Xaxis.

Verder kondigt GroupM ook nog deze promoties aan.

  • Elodie Usai maakte promotie tot Head of Digital L’Équipe L’Oréal. In 2019 sloot ze zich aan bij GroupM als Digital Lead bij L’Équipe L’Oréal.
  • Julie Denis werd Head of SEA, E-business & Analytics. Ze werkt al zo’n twee jaar bij GroupM in eenzelfde capaciteit.
  • Megane De Bondt werd aangesteld als Global Account Director PSA Xaxis. Daar zal ze het Global Client team vervoegen vanaf 16 maart. In 2018 werd zij Head of Xaxis Belgium.