DPG Media helemaal klaar voor “#dezomervan2020” 

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media lanceert “#dezomervan2020”, de verzamelnaam voor een reeks redactionele en commerciële initiatieven om zowel de consument als de adverteerders deze zomer te bedienen. Met “#dezomervan2020” kunnen adverteerders hun consumenten informeren, entertainen en inspireren in deze nieuwe fase van de coronacrisis. DPG Media profileert zich op deze manier als een multimediale partner om samen de zomer in te gaan, met een hoog bereik, sterk engagement, kwalitatieve content en een uitgekiend commercieel aanbod.

Met “#dezomervan2020” biedt DPG Media adverteerders de mogelijkheid om deze zomer dichtbij huis te communiceren met hun consument binnen een kwalitatieve context en via sterke merken. Drie grote contentinitiatieven trekken de zomer op gang. Het eerste initiatief vertrekt vanuit HLN, dat in juni start met een extra dikke zomerbijlage in de krant en een zomerkanaal op HLN.be, gestuurd door de HLN zomer challenges. HLN gaat samen met zijn lezers verschillende uitdagingen aan om van België het leukste vakantieland ter wereld te maken.

Tweede initiatief is “De Zomer Van” op VTM: een tv-programma waarin Eric Goens BV’s volgt in hun zomerse doen en laten. Derde contentinitiatief is het Drive-in Festival, een veilig alternatief voor de geschrapte festivalzomer voor zowel publiek en artiesten en waar Humo, De Morgen en Willy hun tanden inzetten. Elk van die contentinitiatieven bieden adverteerders mogelijkheden om de link te leggen met hun product, merk of boodschap naar de consument. Voor elk van die initiatieven heeft DPG Media Advertising mogelijke inhakers voor haar partners bedacht.

Naast die contentinitiatieven bevat “#dezomervan2020” ook commerciële aanbiedingen, multimediale creatieve concepten op maat en initiatieven die focussen op 4 sectoren: bouw, interieur & tuin, automotive, fashion retail en toerisme België. Voor elk van die sectoren heeft DPG Media oplossingen in de aanbieding die inspelen op de communicatienoden van elke sector. Voor elk van die 4 sectoren werden bovendien ook enkele creatieve (native) concepten bedacht.

Tijl Sacré, Creative & Communication Director DPG Media Advertising: “Het is nu meer dan ooit belangrijk om dichtbij de consument te staan en deze op een juiste manier te benaderen. Met #dezomervan2020 pikken we in op dat sterke engagement van onze merken met de consument en kunnen we adverteerders meerwaarde bieden om deze zomer hun doelstellingen te bereiken. We kijken alvast naar mooie partnerships en hopen zo samen alles opnieuw op gang te trekken.”