DPG Media brengt online en offline data samen via first party data op addressable TV

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media breidt de data die gebruikt worden voor addressable TV uit met eigen first party data. DPG Media is de eerste broadcaster in België die op deze manier de brug maakt tussen online en offline data.

Bij addressable TV wordt gebruikt gemaakt van de data van Proximus en Telenet. Dankzij de uitbreiding van deze data met de eigen first party data van DPG Media is het mogelijk om nog gerichter te targeten.

Anthony Kisters, Manager AV Distribution BE DPG Media: “Onze 35 lokale mediamerken zijn geconnecteerd binnen één digitale data-omgeving. We bereiken dus niet enkel dagelijks 8 op 10 Vlamingen, we kennen ook de interesses en behoeftes van onze kijkers, lezers, luisteraars en surfers uitzonderlijk goed.

DPG Media maakt gebruik van een login first strategie, gecombineerd met één enkele login voor de verschillende merken. Dit unieke aanbod aan kwalitatieve lokale data wordt al ingezet voor de digitale campagnes bij DPG Media en vanaf nu dus ook voor addressable advertising op tv.

Hoe het werkt

Er worden twee mogelijkheden beschikbaar gemaakt om jouw digitale campagne uit te breiden via de first party data van DPG Media naar addressable TV. Enerzijds kan je de intent data van gebruikers van Spaargids, Livios, Mijnenergie, Independer of HLN Drive inzetten om de impact van je campagne te boosten, door deze nu ook te activeren op addressable TV. Daarnaast kan je je doelgroep op maat, die geoptimaliseerd werd dankzij de Audience Booster, gebruiken om te retargeten op addressable TV. Daarbij kan de campagne op basis van insights nog verder worden scherpgesteld op profiel.