Doelgroepen bepalen: nachtmerrie of walhalla?

Roularta Media
FacebookTwitterLinkedIn

In B2B marketing biedt doelgroepbepaling heel wat uitdagingen. B2B marketeers zoeken specifieke niches en vermijden liefst elke verspilling om de ROI te maximaliseren.

Behavioural targeting is daarom een belangrijke tool. Campagnes worden dan afgestemd op het surfgedrag van de internetbezoeker. Dat kan via een mailing waarbij doelgerichte mediamerken in functie van de gewenste doelgroep worden geselecteerd. Of er wordt ingespeeld op het surfgedrag van de doelgroep op specifieke sites om hen aan te spreken met aangepaste en dus beter gerichte communicatie.

Als marketeer wil u ook weten wie uw klanten zijn, u wil hun interesses kennen. Dan biedt predictive ad targeting een intelligente oplossing. Hierbij wordt de interesse in bepaalde producten voorspeld op basis van het surfgedrag. Het is de volgende stap na het aanbieden van behavioural targeting. Daarnaast krijgen adverteerders ook automatisch inzicht in wie hun klanten zijn, en welke interesses zij hebben. Voor veel marketers is dit het paradijs.

Bij HP kennen ze het klappen van de zweep. Koen Van Beneden, General Manager HP Personal Systems, orchestreerde de campagne voor ‘HP Mobieler Werken’ in samenwerking met Koen Van Pelt van Castel Marketing en Communication en projectcoördinator van HP Mobieler Werken. Ontdek hoe HP Mobieler alle troeven van behavioural targeting inzet, bekijk de casevideo of lees de marketing success story.

Geïnteresseerd? Mail naar communication@roularta.be voor meer details.

You have the story, we have the communities: a true love story that never ends.