DMA Whitepaper: Geen uitwisseling van persoonsgegevens meer tussen Europa en de VS?

FacebookTwitterLinkedIn

Een recente uitspraak van het Europees Hof van Justitie bemoeilijkt het doorgeven van persoonsgegevens van Europa naar de Verenigde Staten. Dat heeft potentieel grote gevolgen voor online advertising. In een whitepaper legt de Digital Media Association (DMA) de problematiek uit en hoe ermee om te omgaan.

Als sectororganisatie is het de missie van DMA om duidelijkheid te scheppen en voor oplossingen te zorgen wanneer problemen zich aankondigen. GDPR maakt ondertussen al meer dan 2 jaar deel uit van de realiteit, maar dat betekent niet dat online advertising zich in veilige wateren bevindt. Daar zorgde onder andere een uitspraak van het Europese Hof van Justitie over het doorgeven van persoonsgegevens tussen Europa en de Verenigde Staten voor. Dit vormt een potentieel gevaar voor het online advertising ecosysteem vermits zowat alle tech tools zich in de VS bevinden.

Daarom schreef DMA een whitepaper, waarin het niet enkel het probleem schetst dat deze uitspraak van het Europese Hof van Justitie met zich meebrengt, maar ook 5 mogelijke oplossingen aanreikt die bedrijven kunnen helpen om met deze situatie om te gaan.

De whitepaper kan u hier raadplegen.