Digitale inventaris op Knack.be en Levif.be nu ook beschikbaar aan “Cost Per Hour”

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf 2018 commercialiseert Roularta Media haar digitale inventory tegen CPH-tarief. Zo kopen adverteerders de tijd die de surfers aan hun boodschap hebben besteed. Deze nieuwe digital currency werd ruim twee jaar geleden door de Financial Times in de markt gezet met opmerkelijk verhoogde prestaties qua merkherkenning, associatie en impact.

Deze nieuwe manier om digitale advertentieruimte aan te kopen, biedt een antwoord op vele vragen van de adverteerder met betrekking tot de efficiëntie van zijn of haar digitale campagnes. Momenteel koopt men impressies en werkt men aan optimalisatie inzake visibiliteit en invalid (non human) traffic. De adverteerder beoogt immers een maximale ROI voor zijn digitaal advertentiebudget. CPH biedt hierop een duidelijk antwoord door enkel de tijd die de beoogde doelgroep aan zijn reclameboodschap heeft besteed, aan te rekenen.

CPH-campagnes worden binnen in een run-of-network aangeboden en verschijnen dus op alle onderliggende sites van knack.be/levif.be zoals trends.be, weekend.be, sportmagazine.be en datanews.be. Bij de toepassing van een CPH-tarief worden enkel impressies verrekend die langer dan 5 seconden getoond werden. De campagnes lopen gedurende een volledige maand en worden voortdurend gemonitord en bijgestuurd door het digitale team van Roularta Media. Monitoring en yielding worden hierbij volop ingezet om de campagneresultaten te maximaliseren.