De Nederlandse partner van MediaSpecs, Retriever, verrijkt mediadatabase met online bereiksdata uit onderzoek NOBO

FacebookTwitterLinkedIn

De data uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) worden ontsloten door de samenwerking tussen de Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) en Retriever Media Informatie, de Nederlandse tegenhanger van MediaSpecs. Dankzij die samenwerking krijgt een brede groep mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.

In overzichtelijke grafieken krijgen Retriever-gebruikers snel inzicht in het bereik en de profielen van de belangrijkste online mediamerken. De profielen tonen geslacht, leeftijd, sociale klasse en device gebruik van de bezoekers. Ook wordt per mediamerk het gemiddeld bereik per maand vermeld. Aangezien de 20 meest toonaangevende Nederlandse uitgevers in het NOBO online bereiksonderzoek participeren, zijn de bereiksprofielen van vrijwel alle relevante online mediamerken voor de gebruikers van Retriever beschikbaar.

Harriet Koetsier, Managing Director van Retriever Media Informatie: “Voor succesvolle mediacampagnes heb je kennis nodig van mogelijkheden en bereik. Door de samenwerking met Vinex krijgen mediaplanners, PR-managers en marketeers in Retriever.nl in één oogopslag een goed beeld van de doelgroep die de site bezoekt.

Karin Schut, directeur Vinex: “Wij zijn verheugd over de nieuwe samenwerking. De NOBO-data die een schat aan informatie bieden, komen nu voor een veel grotere groep professionals beschikbaar. Retriever.nl zorgt voor een slimme ontsluiting, die in een handomdraai de kracht van de verschillende mediamerken laat zien.