De centen van de Belgen

Roularta Media
FacebookTwitterLinkedIn

Belgen zijn fervente spaarders, maar hun houding tegenover hun centen en hun bank gaat natuurlijk veel verder. Roularta Research heeft in de periode april-mei 2018 een online enquête over “De bank van morgen” afgenomen bij 2.260 respondenten (RMG-magazinelezers). Deze enquête levert enerzijds een diepgaand marktonderzoek naar de bankenconsumptie van de Belg en anderzijds een onafhankelijke imagostudie van de diverse banken die in de enquête opgenomen werden. We detecteerden 5 interessante vaststellingen over de Belg en zijn bank.

  1. Investeringen in fondsen zijn “in”: maar liefst 52% van de respondenten investeert in fondsen, en dan laten we investeringen in aandelen, obligaties of zelfs cryptogeld even buiten beschouwing.
  2. Een bank is niet voor het leven: 1 op 3 respondenten stapte effectief over naar een andere bank in de afgelopen 5 jaar.
  3. Offline banking: het bestaat nog. Een kwart van de respondenten gaat minstens 1 keer per maand naar zijn bank.
  4. Expertise is een sleutelwoord: maar liefst 1 op 2 respondenten beschouwt expertise als een “zeer belangrijke” eigenschap van een bank.
  5. Mobile banking heeft nog veel groeimarge: 79% van de respondenten bezit een smartphone, ruim de helft van hen heeft de mobiele app van zijn bank geïnstalleerd.

Meer weten over deze enquête of andere onderzoekscijfers die Roularta Research in huis heeft? Wij delen graag meer gedetailleerde resultaten.

You have the story, we have the communities: a true love story that never ends.

Meer info? Zie roulartamedia.be.