De eerder aangekondigde samenwerking tussen CxO Magazine en Business Vlaanderen gaat niet door. Uit de recente praktijk werd duidelijk dat het doelgroepverschil tussen CxO Magazine en Business Vlaanderen te groot is om er een gezamenlijk mediaplatform van te maken. De informatiebehoeften van de lezers van beide bladen zijn te verschillend.
Tot wie richt CxO Magazine zich? Uitgever Dirk Vermant vertelt:
“Ons land telt 1,1 miljoen actieve BTW-nummers. Als je alle organisaties neemt vanaf 10 personen in dienst tot en met de multinationals, dan blijven er volgens Statbel 55.000 over. Met andere woorden: slechts 5% van de ondernemingen zorgt voor meer dan 50% van ons BNP en voor meer dan 50% van de totale aankoopkracht.”
“Deze 55.000 KMO’s en grote ondernemingen zijn de specifieke doelgroep van CxO Magazine. Het is een multmediaal c-level platform over organisatorisch management dat 1 op 2 ondernemingen in dit segment bereikt. Zelfstandige ondernemers en eigenaars van kleine BV’s, die samen goed zijn voor meer dan 1 miljoen identiteiten in ons land, hebben andere informatiebehoeften.”
CxO Magazine en alle digitale afgeleiden worden dus gewoon verdergezet aan dezelfde frequentie als voorheen. In 2025 zijn er overigens geen tariefwijzigingen voor adverteerders.