Communicatieplatform gimme lanceert native apps voor zijn gebruikers

FacebookTwitterLinkedIn

Gimme, het communicatieplatform dat ondertussen door meer dan 350.000 jonge gezinnen gebruikt wordt om de communicatie van de basisschool, sportclub en jeugdbeweging van hun kinderen op te volgen, lanceert nu ook native apps in zowel de App Store als de Google Play Store. Hierdoor zullen de ouders nog meer dan voorheen gimme gebruiken om hun sociale agenda te plannen.

Jo De Maeyer, bezieler van gimme, verduidelijkt: “Vorig schooljaar raadpleegden de ouders naast de reeds bestaande webapp ook nog maandelijks tot 3 miljoen e-mails op gimme. Dankzij de native app kunnen ze nu ook rechtstreeks notificaties op hun smartphone ontvangen telkens er nieuws is over de planning of activiteiten van hun kinderen. We zijn er dan ook van overtuigd dat Gimme zeer snel een prominente positie op het homescreen van elke ouder zal opeisen. En voor de meer dan 1.000 basisscholen, sportclubs en jeugdbewegingen is het meer dan ooit de ideale manier om de ouders van hun leerlingen, sporters en leden te bereiken, waarbij het zeker voor de nieuw samengestelde gezinnen een belangrijke oplossing biedt”.

Unieke doelgroep met gegarandeerde online brand safety

Gimme is volledig gratis voor zowel de jonge gezinnen als de organisaties, omdat het platform volledig gefinancierd wordt door adverteerders. “Met Gimme beschikken ze over een kanaal waarvan ze zeker zijn dat elke gebruiker een ouder is met kinderen van 3 tot 12 jaar. Tegelijkertijd weten ze dat hun reclameboodschappen (zowel native dedicated mailings als bannering) altijd naast geschikte en bovendien relevante content verschijnt. Die online brand safety wordt aangevuld met een gegarandeerde impact door de beperking van het aantal simultane campagnes met een garantie van minstens 10% SOV”, aldus advertising sales manager Caroline Vermeire.