Communicatiebureau Tipik en RTBF leven voortaan respectvol samen

FacebookTwitterLinkedIn

De RTBF kondigde eind augustus de fusie aan van haar kanalen La Deux en Pure tot Tipik, één crossmediaal merk voor jongvolwassenen. Een aankondiging die het gelijknamige communicatiebureau Tipik verraste. De RTBF gaf toe dat ze niet de hoffelijkheid had om het communicatiebureau vooraf op de hoogte te brengen van hun naamwijziging.

Beide partijen hebben nu een akkoord bereikt over het gebruik van de merknaam Tipik. “We gaan ondubbelzinnig op weg naar een respectvol samenleven en sluiten toekomstige samenwerkingen niet uit. We vonden een evenwichtige overeenkomst die ons in staat stelt het merk Tipik te gebruiken in onze respectievelijke domeinen: RTBF voor zijn nieuw jongerenmerk en Tipik Communication voor zijn communicatieactiviteiten die voornamelijk bedoeld zijn voor bedrijven en de institutionele wereld. We respecteren elkaars plaats op onze respectievelijke markten en voorkomen zo verwarring bij de verschillende doelgroepen.”

Ook in Vlaanderen is er momenteel een gelijkaardige discussie aan de gang tussen politieke partij sp.a en Kunstencentrum Vooruit. Misschien moeten zij even ten rade gaan aan de andere kant van de taalgrens?