Clear Channel Belgium lanceert drie interactieve 2m² netwerken

FacebookTwitterLinkedIn

Out-of-home wordt interactief en daarom introduceert Clear Channel Belgium drie interactieve netwerken voorzien van Near Field Communication (NFC) en Quick Response (QR-code). Via deze netwerken kunnen adverteerders rechtstreeks communiceren met voorbijgangers die een smartphone bezitten.

 

De drie interactieve netwerken herpositioneren het 2m² formaat. Samen vormen ze een aanbod van 530 borden op strategische plaatsen:

– Het interactieve Adshel Maximum (3070 zijden) bevat 400 interactieve panelen in winkelwandelstraten, scholen en universiteiten in de vijf grote steden (Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent en Luik).

– Het 2m²-netwerk Stations (580 zijden in 44 stations) beschikt over 100 interactieve panelen in de 12 grootste stations van het land.

– Het digitale netwerk Stations (104 schermen) werd uitgerust met 30 interactieve installaties in tien stations.

 

De panelen zijn voorzien van een interactieve tag, met een geïntegreerde NFC-chip en een QR-code. Op het gebied van datamining zullen er gedetailleerde rapporten beschikbaar zijn met gegevens zoals het aantal scans, het tijdstip, de locatie en het type telefoon. Dankzij de NFC en QR-technologie kunnen consumenten informatie uitwisselen via een simpele ’tik’ of ‘scan’ en kunnen zij transacties uitvoeren vanaf hun smartphone. Consumenten hebben zo de mogelijkheid om rechtstreeks aankopen te doen, apps uit te proberen, muziek of video’s te delen, de dichtstbijzijnde winkel te zoeken, informatie te raadplegen of een aankoopbon te downloaden.