Het CIM viert zijn 50ste verjaardag met een nieuwe site en een nieuw logo.
Stef Peeters, algemeen directeur: “Een vijftigste verjaardag leek ons het ideale moment om met een nieuwe huisstijl, een opgefrist logo en een nieuwe website aantrekkelijk voor de dag te komen zowel bij onze stakeholders als bij het grote publiek. Met deze nieuwe look wil het CIM zijn imago versterken bij zijn leden en zijn dynamiek uitstralen naar de communicatiemarkt. De nieuwe website wordt het centrale platform in een nieuwe communicatiestrategie waarbij het CIM, via uiteenlopende kanalen, veel actiever naar buiten zal treden.”
De opdracht was om de site gebruiksvriendelijker te maken voor alle types van gebruikers. Het resultaat is de verdienste van verschillende partijen:
- Het contentproductiehuis Spyke maakte een content bijbel met bijhorend plan.
- Het user experience designbureau Monkeyshot ontwikkelde een nieuwe sitestructuur met grotere gebruiksvriendelijkheid.
- Informaticaspecialist Expert-IT bouwde het nieuwe technische platform achter de site.
Het Centrum voor Informatie over de Media stelt zich als doel om zijn leden continu objectieve informatie te geven over het bereik, de kenmerken en de kracht van de media. Daarnaast controleert het CIM de oplage en verspreiding van media en kan het meetmethoden, bereikresultaten of segmentaties van derden auditeren en certificeren.